Covid-19 en uw boeking
Actuele maatregelen op Curacao
Alphen aan den Rijn – 23-03-2022
Actuele maatregelen op Curaçao
Ook op Curacao hebben we te maken met het Corona virus, de besmetting zijn onder controle en toerisme is mogelijk.
SITUATIE ...OP CURACAO
Vanaf 23-03-2022 zijn de test maatregelen voor af, op Curacao de derde dag en voor de terugreis naar Nederland komen te vervallen.
* Ed card invullen (voor iedereen, dus ook voor de kinderen)
* PLC formulier moet nog wel worden ingevuld, max 48 uur voor vertrek
* De avondklok is vervallen. Er wordt geen registratie of QR-code gevraagd. Dansen en live muziek is toegestaan.
* Gebruik in openbare ruimtes een mondkapje, was regelmatig je handen en houd je aan de social distance van 2 meter.
* Iedereen is vrij om zich op elke dag van de week over het eiland te verplaatsen.
* Stranden zijn weer open.
* Excursies zijn mogelijk, met de maximale capaciteit.
* Bij terugkeer naar Nederland geldt dat je bij aankomst in Nederland een coronabewijs kunnen laten zien (vaccinatiebewijs, negatieve test of herstelbewijs QR-code) Ben je niet volledig gevaccineerd dan moet je een test doen kort voor vertrek naar Nederland. Dat is een PCR-test binnen 48 uur voor vertrek of een Antigeentest binnen 24 uur voor vertrek. (voor iedereen vanaf 12 jaar)
Wat moeten reizigers regelen voor vertrek?
Voor alle internationale bezoekers die naar Curaçao reizen, moet het Digital immigrations card (DI card) worden ingevuld en de Passenger Locator Card
binnen 48 uur voor vertrek(PLC) invullen. www.dicardcuracao.com.
Hoelang blijven deze verordeningen van kracht?
Voor informatie over reisadviezen naar uw bestemming, raadpleeg Nederland Wereldwijd klik hier. Meer info:https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/curacao/reizen/reisadvies
Note: de maatregelen kunnen gewijzigd zijn op het moment dat u op vakantie gaat. Kijk voor meer info op www.curacao.com voor de actuele stand van zaken, of deze website van Curaçao: https://gobiernu.cw/nl/corona-reizen-naar-Curacao.
HEEN REIS NAAR CURACAO:
Voorafgaand aan hun vertrek naar Curacao moeten alle bezoekers hebben voldaan aan de volgende twee verplichte stappen op www.dicardcuracao.com
1) Vóór vertrek online de Digital Immigration Card invullen en uitgeprint mee te nemen.
2) 48 uur voor vertrek de Passenger Locator Card (PLC) digitaal invullen en daarvan een uitgeprint bewijsstuk bij zich dragen.
Gezondheidsverklaring, ook is er voor Schiphol een gezondheidsverklaring nodig die u vooraf kunt invullen, printen en meennemen. https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2020/07/20/gezondheidsverklaring-reizigers-nederlands
TERUGREIS NAAR NEDERLAND:
Geen testen of coronabewijs meer vanaf 23-03-2022
Mondkapje verplicht
Ook gedurende de gehele de terugreis, van het moment dat je door de transfer bij je accommodatie wordt opgehaald totdat je op Schiphol naar buiten loopt, ben je ook weer verplicht een mondkapje te dragen.
Let Op: De KLM en TUI hebben aangegeven dat ze dit in het vliegtuig alleen nog adviseren, het is dur niet verplicht.
REIS VERZEKERING EN ZIEKTE KOSTEN VERZEKERING:
Wij raden u tevens aan om uw reisverzekering te checken op Corona dekking, tevens dient u een ziektekostenverzekering te hebben.
In Quarantaine op Curaçao
Bij een positieve test op Curacao moet je 10 dagen in quarantaine. In eigen accommodatie en op eigen rekening/verzekering.
Luxurytrips kan niet aansprakelijk worden gesteld indien u voor vertrek positief op Corona wordt getest en niet mag reizen, of ter plaatse positief wordt getest op Corona en in quarantaine moet of in het ziekenhuis terecht komt.
Mocht het reisadvies tijdens uw reis worden aangepast van code geel naar code oranje of rood, dan regelen wij voor u dat u retour komt naar Nederland indien u bij ons een pakketreis inclusief de vluchten geboekt heeft.
Op vakantie na openstelling van de grenzen en reismogelijkheden naar Curaçao?
Wij volgen de ANVR richtlijnen en het reisadvies van Buitenlandse Zaken
Wat betekenen de kleuren van het reisadvies van Buitenlandse Zaken voor mijn reis?
Luxurytrips volgt de reisadviezen die worden uitgebracht door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Bij de kleur rood (niet reizen) of oranje (alleen noodzakelijke reizen) zal de reisonderneming de reis niet uitvoeren als gevolg van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden.
De klant heeft recht op terugbetaling van alle betaalde bedragen, maar geen recht op aanvullende schadevergoeding of zal in overleg met de reisonderneming de reis omboeken.
Een reis- en annuleringsverzekering zal bij rood of oranje over het algemeen ook geen dekking bieden als je toch afreist. Bekijk daarvoor je polisvoorwaarden. Bij de kleur geel (let op, veiligheidsrisico’s) of groen (geen bijzondere veiligheidsrisico’s) kan de reisonderneming de reis uitvoeren en gaat jouw vakantie door. Een reis- en annuleringsverzekering zal bij geel of groen over het algemeen dekking bieden. Bekijk daarvoor je polisvoorwaarden.
Wie zegt mij dat reizen zonder risico op corona kan naar de diverse landen?
Luxurytrips houdt het reisadvies dat het ministerie van Buitenlandse Zaken afgeeft -o.b.v. overleg met haar adviserende partners zoals RIVM- nauwlettend in de gaten. Bij rood (niet reizen) en oranje (alleen noodzakelijke reizen) zullen reisondernemingen geen reizen uitvoeren; bij geel (let op: veiligheidsrisico’s) en groen (geen bijzondere veiligheidsrisico’s) kunnen reisondernemingen besluiten reizen uit te voeren met inachtneming van maatregelen. Een risico is nooit voor 100% uit te sluiten, maar de reisondernemingen zullen alles in het werk stellen om het risico zo laag mogelijk te houden.
Kijk voor de adviezen per land op https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/vragen-en-antwoorden-reisadviezen-coronavirus
Mijn reis vindt plaats na de openstelling van de grenzen en gaat ook door, maar ik wil (nog) niet op vakantie i.v.m. corona. Mag ik mijn reis annuleren?
Ja, je mag annuleren, maar de kosten daarvoor liggen bij jou als reiziger. Angst is geen reden voor kosteloze annulering.
Mijn reis vindt plaats na de openstelling van de grenzen en gaat ook door, maar ik moet wel rekening houden met verschillende maatregelen die de bestemming van het ontvangende land stelt. Mag ik mijn reis op basis van deze maatregelen kosteloos annuleren?
Ja, je mag annuleren, maar niet kosteloos. We zullen deze maatregelen moeten accepteren als het ‘nieuwe normaal’
Wat moet ik doen als mijn bestemming een (gezondheids-)verklaring wil dat ik geen Covid-19 heb?
Bij het boeken van een reis bij LUXURYTRIPS stelt de reisonderneming je als klant op de hoogte van de algemene eisen die het bestemmingsland stelt. Na het boeken van een
reis ben je zelf verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat je de juiste informatie hebt ingewonnen en je moet ook tijdig voor vertrek nagaan of de eerder ontvangen informatie nog klopt. Eventuele kosten die verbonden zijn aan het verkrijgen van een verklaring zijn voor rekening van de klant.
Wat gebeurt er als ik geweigerd word in bus, vliegtuig of cruise als bij controle blijkt dat ik niet voldoe aan de gestelde gezondheidsmaatregelen?
Jij als reiziger bent verantwoordelijk voor het opvolgen van en voldoen aan de juiste eisen en maatregelen. Als bus, vliegtuig of cruise jou als passagier weigert mee te nemen o.b.v. de door hen gestelde maatregelen zijn de kosten van het niet kunnen maken van de reis voor jou als reiziger. Of je daarvoor een beroep kunt doen op je reis- en annuleringsverzekering ligt aan de polisvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.
Als ik op de bestemming met een groen- of geelgekleurd reisadvies aan kom en ik word in verband gebracht met corona (mijn gezondheidsverklaring is niet juist, ik word getest en blijk koorts te hebben, ik moet in quarantaine, etc.), wie betaalt de extra kosten?
Jij als reiziger bent verantwoordelijk voor het opvolgen van en voldoen aan de juiste eisen en maatregelen. Dus ook voor het hebben van de juiste documenten om een land binnen te komen. En jij bent verantwoordelijk voor je persoonlijke (gezondheids-)situatie. Extra kosten zal je zelf moeten betalen. Of je daarvoor een beroep kunt doen op je reis- en annuleringsverzekering ligt aan de polisvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.
Als in mijn hotel op de bestemming met een groen- of geelgekleurd reisadvies iemand (niet van mijn gezelschap) corona blijkt te hebben en ik moet in quarantaine, bij wie liggen dan de eventuele extra kosten en bij wie kan ik mijn niet-genoten vakantiedagen declareren?
Eventuele medische kosten lopen via jouw zorgverzekering. Niet-genoten vakantiedagen kun je mogelijk verhalen op jouw annuleringsverzekering.
Wat gebeurt er als ik op reis ben gegaan naar een land met een geel reisadvies en als ik daar ben, gaat het land op oranje?
De situatie wordt opnieuw bekeken; moet er direct worden gerepatrieerd of kan de vakantie worden afgemaakt onder bepaalde maatregelen? In de praktijk hangt dit van geval tot geval af. Bij repatriëren volgt dat de reisonderneming de niet-genoten vakantiedagen teruggeeft. Nog vertrekkende reizen zullen tot een bepaalde datum worden geannuleerd.
Wat wordt wel/niet gedekt vanuit de verzekering als een land van geel naar oranje springt?
De vergoeding van spoedeisende medische zorg in het buitenland tijdens vakantie vindt plaats op basis van Nederlandse marktconforme tarieven. Deze buitenlandzorg is dus niet afhankelijk van de ‘kleur’ van een land, maar (zie https://www.zorgwijzer.nl/faq/basisverzekering en je eigen basis verzekering) niet alle kosten zijn hiermee gedekt. Daarom adviseren wij altijd dringend om een goede reisverzekering af te sluiten.
• Is iemand al op bestemming dan blijft de oorspronkelijke dekking van de reisverzekering gewoon van kracht tot de eerst volgende mogelijkheid dat men terug kan reizen. Heeft de klant de medische dekking binnen de reisverzekering (gekozen) dan zal er ook dekking zijn voor medische kosten als gevolg van een Covid-19 infectie.
• Is iemand nog in Nederland dan zijn er doorgaans beperkingen als een consument toch naar de oranje bestemming afreist. Bij de meeste verzekeraars zijn alle kosten als gevolg van Covid-19 dan uitgesloten. Er is dan wel dekking voor medische kosten die niet-Covid-19 gerelateerd zijn en ook bijvoorbeeld voor de bagagedekking. Enkele verzekeraars sluiten alle dekkingen uit als iemand afreist naar een land met code oranje of rood.
Repatriëring moet gesplitst worden in:
• Bij medische noodzaak of overlijden in het land van bestemming:
• Bij wijziging van kleur-code terwijl de klant al op plaats van bestemming is dan blijft de oorspronkelijke dekking gewoon van kracht.
• Bij wijziging van kleur-code terwijl de klant nog moet afreizen: bij de meeste verzekeraars blijft deze dekking van kracht voor niet-Covid-19 gerelateerde zaken. Enkele verzekeraars sluiten alle dekking bij afreizen naar een oranje/rood gebied uit, dus ook medische repatriëring.
• Bij niet-medische noodzaak is er doorgaans geen dekking voor repatriëring ongeacht de kleurcode.
Maatregelen op Schiphol
Op Schiphol vragen we je vriendelijk:
1. 1,5 meter afstand van elkaar te houden
2. Je mondkapje te dragen
3. Regelmatig je handen te wassen
4. Te hoesten en niesen in de binnenkant van je elle boog
5. Papieren zakdoekjes te gebruiken en ze na het neussnuiten weg te gooien
6. Handen schudden te vermijden
7. Zo min mogelijk dingen met je handen aan te raken
8. Contactloos te betalen
9. Onze aanwijzingen op te volgen
Heb ik een gezondheidsverklaring nodig?
Ja, het is belangrijk dat je een gezondheidsverklaring bij je hebt als je gaat vliegen. Download hier het formulier en print er twee uit. Het formulier voor je heenvlucht vul je in voordat je thuis vertrekt. Het tweede formulier kan je invullen voordat je aan je
terugvlucht begint. Je moet dit kunnen tonen als je op Schiphol, in het vliegtuig of op de luchthaven van bestemming hierom gevraagd wordt. Stop de gezondheidsverklaring
daarom op een handige plek, bij je paspoort of je boarding pass. Lees hier meer over de gezondheidsverklaring.
Moet ik een mondkapje dragen op Schiphol?
Ja dat moet en is voor iedereen verplicht.
Moeten kinderen ook mondkapjes dragen?
We schrijven alle reizigers van 13 jaar en ouder voor een mondkapje te dragen waar dat staat aangegeven op de luchthaven. Reis je met kinderen jonger dan 13 jaar, dan hoeven zij geen mondkapje op. Het is wel slim om extra mondkapjes mee te nemen, ook
voor je kinderen. Want het kan zijn dat in het land waar je naartoe vliegt er andere regels gelden.
Kijk voor meer info op https://www.schiphol.nl/nl/pagina/coronavirus-en-schiphol-meest-gestelde-vragen/
Maatregelen tijdens uw vlucht
Do I have to wear a face mask during my trip?
Yes, you’re required to wear a face mask from arrival at Schiphol through the arrival gate at your destination to prevent the further spread of the virus. Without face covering, we cannot allow you to board. At some destinations, wearing masks is required in public areas, including the airport. Make sure to check the health requirements of the airports you’re travelling to and from, and transferring in.
Passengers up to 10 years old and passengers who can’t wear face covering because of medical reasons are exempted from this requirement.
Requirements
You can buy a face mask, or make your own. It should fit snugly against the side of your face and cover the nose, mouth and chin and should consist of at least 2 layers of tightly woven fabric, such as cotton or linen.
If the face covering gets too moist, it’s advisable to change to a new one for your own comfort. Make sure to bring enough masks with you to last the entire flight (and don’t forget to take your return flight into account!).
Wearing a face coverage
When putting on your mask, make sure to cover your nose, mouth and chin.
Use the loops or ties to remove your mask again and do not touch the mask itself. Wash your hands with water and soap or use disinfectant hand gel immediately.
Eating and drinking
You can temporarily remove your mask while eating or drinking. Keep this period as short as possible. When removing the face coverage, make sure to follow the above-mentioned instructions. Store it in a clean space (e.g. in the original packaging or in a clean plastic bag). You’re not allowed to slide your mask under your chin or put it on your head.
Kijk voor meer info op https://wecare.klm.com/nl_en/
Meer info >
Naar Curaçao, wat zijn de richtlijnen en wat betekenen de kleuren van het reisadvies?
Op vakantie en reismogelijkheden naar Curaçao?
Wij volgen de ANVR richtlijnen en het reisadvies van Buitenlandse Zaken
Wat betekenen de kleuren van het reisadvies van Buitenlandse Zaken voor mijn... reis?
Luxurytrips volgt de reisadviezen die worden uitgebracht door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Bij de kleur rood (niet reizen) of oranje (alleen noodzakelijke reizen) zal de reisonderneming de reis niet uitvoeren als gevolg van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden.
De klant heeft recht op terugbetaling van alle betaalde bedragen in de vorm van een tegoedbon-voucher, maar heeft geen recht op aanvullende schadevergoeding of zal in overleg met de reisonderneming de reis omboeken.
Een reis- en annuleringsverzekering zal bij rood of oranje over het algemeen ook geen dekking bieden als je toch afreist. Bekijk daarvoor je polisvoorwaarden. Bij de kleur geel (let op, veiligheidsrisico’s) of groen (geen bijzondere veiligheidsrisico’s) kan de reisonderneming de reis uitvoeren en gaat jouw vakantie door. Een reis- en annuleringsverzekering zal bij geel of groen over het algemeen dekking bieden. Bekijk daarvoor je polisvoorwaarden.
Wie zegt mij dat reizen zonder risico op corona kan naar de diverse landen?
Luxurytrips houdt het reisadvies dat het ministerie van Buitenlandse Zaken afgeeft -o.b.v. overleg met haar adviserende partners zoals RIVM- nauwlettend in de gaten. Bij rood (niet reizen) en oranje (alleen noodzakelijke reizen) zullen reisondernemingen geen reizen uitvoeren; bij geel (let op: veiligheidsrisico’s) en groen (geen bijzondere veiligheidsrisico’s) kunnen reisondernemingen besluiten reizen uit te voeren met inachtneming van maatregelen. Een risico is nooit voor 100% uit te sluiten, maar de reisondernemingen zullen alles in het werk stellen om het risico zo laag mogelijk te houden.
Kijk voor de adviezen per land op https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/vragen-en-antwoorden-reisadviezen-coronavirus
Mijn reis vindt plaats na de openstelling van de grenzen en gaat ook door, maar ik wil (nog) niet op vakantie i.v.m. corona. Mag ik mijn reis annuleren?
Ja, je mag annuleren, maar de kosten daarvoor liggen bij jou als reiziger. Angst is geen reden voor kosteloze annulering.
Mijn reis vindt plaats na de openstelling van de grenzen en gaat ook door, maar ik moet wel rekening houden met verschillende maatregelen die de bestemming van het ontvangende land stelt. Mag ik mijn reis op basis van deze maatregelen kosteloos annuleren?
Ja, je mag annuleren, maar niet kosteloos. We zullen deze maatregelen moeten accepteren als het ‘nieuwe normaal’.
Wat moet ik doen als mijn bestemming een (gezondheids-)verklaring wil dat ik geen Covid-19 heb?
Bij het boeken van een reis bij LUXURYTRIPS stelt de reisonderneming je als klant op de hoogte van de algemene eisen die het bestemmingsland stelt. Na het boeken van een reis ben je zelf verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat je de juiste informatie hebt ingewonnen en je moet ook tijdig voor vertrek nagaan of de eerder ontvangen informatie nog klopt. Eventuele kosten die verbonden zijn aan het verkrijgen van een verklaring zijn voor rekening van de klant.
Wat gebeurt er als ik geweigerd word in bus, vliegtuig of cruise als bij controle blijkt dat ik niet voldoe aan de gestelde gezondheidsmaatregelen?
Jij als reiziger bent verantwoordelijk voor het opvolgen van en voldoen aan de juiste eisen en maatregelen. Als bus, vliegtuig of cruise jou als passagier weigert mee te nemen o.b.v. de door hen gestelde maatregelen zijn de kosten van het niet kunnen maken van de reis voor jou als reiziger. Of je daarvoor een beroep kunt doen op je reis- en annuleringsverzekering ligt aan de polisvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.
Als ik op de bestemming met een groen- of geelgekleurd reisadvies aan kom en ik word in verband gebracht met corona (mijn gezondheidsverklaring is niet juist, ik word getest en blijk koorts te hebben, ik moet in quarantaine, etc.), wie betaalt de extra kosten?
Jij als reiziger bent verantwoordelijk voor het opvolgen van en voldoen aan de juiste eisen en maatregelen. Dus ook voor het hebben van de juiste documenten om een land binnen te komen. En jij bent verantwoordelijk voor je persoonlijke (gezondheids-)situatie. Extra kosten zal je zelf moeten betalen. Of je daarvoor een beroep kunt doen op je reis- en annuleringsverzekering ligt aan de polisvoorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.
Als in mijn hotel op de bestemming met een groen- of geelgekleurd reisadvies iemand (niet van mijn gezelschap) corona blijkt te hebben en ik moet in quarantaine, bij wie liggen dan de eventuele extra kosten en bij wie kan ik mijn niet-genoten vakantiedagen declareren?
Eventuele medische kosten lopen via jouw zorgverzekering. Niet-genoten vakantiedagen kun je mogelijk verhalen op jouw annuleringsverzekering.
Wat gebeurt er als ik op reis ben gegaan naar een land met een geel reisadvies en als ik daar ben, gaat het land op oranje?
De situatie wordt opnieuw bekeken; moet er direct worden gerepatrieerd of kan de vakantie worden afgemaakt onder bepaalde maatregelen? In de praktijk hangt dit van geval tot geval af. Bij repatriëren volgt dat de reisonderneming de niet-genoten vakantiedagen teruggeeft. Nog vertrekkende reizen zullen tot een bepaalde datum worden geannuleerd.
Wat wordt wel/niet gedekt vanuit de verzekering als een land van geel naar oranje springt?
De vergoeding van spoedeisende medische zorg in het buitenland tijdens vakantie vindt plaats op basis van Nederlandse marktconforme tarieven. Deze buitenlandzorg is dus niet afhankelijk van de ‘kleur’ van een land, maar (zie https://www.zorgwijzer.nl/faq/basisverzekering en je eigen basis verzekering) niet alle kosten zijn hiermee gedekt. Daarom adviseren wij altijd dringend om een goede reisverzekering af te sluiten.
• Is iemand al op bestemming dan blijft de oorspronkelijke dekking van de reisverzekering gewoon van kracht tot de eerst volgende mogelijkheid dat men terug kan reizen. Heeft de klant de medische dekking binnen de reisverzekering (gekozen) dan zal er ook dekking zijn voor medische kosten als gevolg van een Covid-19 infectie.
• Is iemand nog in Nederland dan zijn er doorgaans beperkingen als een consument toch naar de oranje bestemming afreist. Bij de meeste verzekeraars zijn alle kosten als gevolg van Covid-19 dan uitgesloten. Er is dan wel dekking voor medische kosten die niet-Covid-19 gerelateerd zijn en ook bijvoorbeeld voor de bagagedekking. Enkele verzekeraars sluiten alle dekkingen uit als iemand afreist naar een land met code oranje of rood.
Repatriëring moet gesplitst worden in:
• Bij medische noodzaak of overlijden in het land van bestemming:
Bij wijziging van kleur-code terwijl de klant al op plaats van bestemming is dan blijft de oorspronkelijke dekking gewoon van kracht.
Bij wijziging van kleur-code terwijl de klant nog moet afreizen: bij de meeste verzekeraars blijft deze dekking van kracht voor niet-Covid-19 gerelateerde zaken. Enkele verzekeraars sluiten alle dekking bij afreizen naar een oranje/rood gebied uit, dus ook medische repatriëring.
• Bij niet-medische noodzaak is er doorgaans geen dekking voor repatriëring ongeacht de kleurcode.
Meer info >
Maatregelen op Schiphol
Maatregelen op Schiphol
Op Schiphol vragen we je vriendelijk:
1. 1,5 meter afstand van elkaar te houden
2. Je mondkapje te dragen
3. Een gezondheidsverklaring bij je te hebben
4. Regelmatig je hande...n te wassen
5. Te hoesten en niesen in de binnenkant van je elleboog
6. Papieren zakdoekjes te gebruiken en ze na het neussnuiten weg te gooien
7. Handen schudden te vermijden
8. Zo min mogelijk dingen met je handen aan te raken
9. Contactloos te betalen
10. Onze aanwijzingen op te volgen
Heb ik een gezondheidsverklaring nodig?
Ja, het is belangrijk dat je een gezondheidsverklaring bij je hebt als je gaat vliegen. Download hier het formulier en print er twee uit. Het formulier voor je heenvlucht vul je in voordat je thuis vertrekt. Het tweede formulier kan je invullen voordat je aan je terugvlucht begint. Je moet dit kunnen tonen als je op Schiphol, in het vliegtuig of op de luchthaven van bestemming hierom gevraagd wordt. Stop de gezondheidsverklaring daarom op een handige plek, bij je paspoort of je boarding pass. Lees hier meer over de gezondheidsverklaring.
Moet ik een mondkapje dragen op Schiphol?
Ja dat moet en is voor iedereen verplicht.
Moeten kinderen ook mondkapjes dragen?
We schrijven alle reizigers van 13 jaar en ouder voor een mondkapje te dragen waar dat staat aangegeven op de luchthaven. Reis je met kinderen jonger dan 13 jaar, dan hoeven zij geen mondkapje op. Het is wel slim om extra mondkapjes mee te nemen, ook voor je kinderen. Want het kan zijn dat in het land waar je naartoe vliegt er andere regels gelden.
Kijk voor meer info op https://www.schiphol.nl/nl/pagina/coronavirus-en-schiphol-meest-gestelde-vragen/
Meer info >
Maatregelen tijdens uw vlucht met KLM
Do I have to wear a face mask during my trip?
Until at least 31 August 2020, you’re required to wear a face mask from the first boarding call until you have gone through the arrival gate at your de...stination to prevent the further spread of the virus. Without face covering, we cannot allow you to board. We strongly advise you to wear a mask at the rest of the airport as well. At some destinations, wearing masks is required in public areas, including the airport. Make sure to check the health requirements of the airports you’re travelling to and from, and transferring in.
Passengers up to 10 years old and passengers who can’t wear face covering because of medical reasons are exempted from this requirement.
Requirements
You can buy a face mask, or make your own. It should fit snugly against the side of your face and cover the nose, mouth and chin and should consist of at least 2 layers of tightly woven fabric, such as cotton or linen.
If the face covering gets too moist, it’s advisable to change to a new one for your own comfort. Make sure to bring enough masks with you to last the entire flight (and don’t forget to take your return flight into account!).
Wearing a face coverage
When putting on your mask, make sure to cover your nose, mouth and chin.
Use the loops or ties to remove your mask again and do not touch the mask itself. Wash your hands with water and soap or use disinfectant hand gel immediately.
Eating and drinking
You can temporarily remove your mask while eating or drinking. Keep this period as short as possible. When removing the face coverage, make sure to follow the above-mentioned instructions. Store it in a clean space (e.g. in the original packaging or in a clean plastic bag). You’re not allowed to slide your mask under your chin or put it on your head.
Kijk voor meer info op https://wecare.klm.com/nl_en/
Meer info >
Richtlijnen op Curacao
Bron: Chata Hotel Association www.chata.org
Voorwaarden waaronder toeristen (uit West-Europa) ons eiland zonder quarantaine kunnen betreden:
• Voorafgaand aan de reis moet een PCR-test worden uitg...evoerd (minimaal 2 tot 3 dagen ervoor). Deze test moet door de passagier zelf worden betaald en moet worden uitgevoerd door een erkend laboratorium. Er moeten tests worden uitgevoerd voor passagiers van 1 jaar en ouder.
• Passagiers moeten een reisverzekering hebben, inclusief medische dekking om alle kosten te dekken tijdens een bezoek aan ons eiland.
• Passagiers moeten een formulier invullen waarin hun goede gezondheid en reisgeschiedenis wordt vermeld
Bovendien moeten passagiers het annuleringsbeleid bekijken, omdat ze niet mogen instappen als ze positief testen. (let op: u reist dus op eigen risico en u kunt geen geld retour krijgen voor de geboekte reis, vluchten, hotel etc)
Gesprekken met Schiphol en de verschillende luchtvaartmaatschappijen vinden plaats om de richtlijnen dienovereenkomstig te volgen.
Passagiers moeten ook informatie ontvangen over de nieuwe norm en een checklist met voorwaarden en items waarmee rekening moet worden gehouden, zoals:
• Gebruik van gezichtsmasker.
• Social distancing.
• Massa-evenementen zijn nog steeds niet mogelijk en andere activiteiten dienen op afspraak te worden uitgevoerd om te kunnen volgen & traceren.
• Openluchtevenementen worden aangemoedigd in plaats van binnenshuis.
• Er zal een speciale mobiele applicatie beschikbaar zijn om alle COVID-19-informatie te verstrekken.
• Protocollen voor het alarmeren van autoriteiten in geval van besmetting.
Waarom beperken we op Curacao de heropening van de grens tot alleen toeristen uit West-Europa en de BES-eilanden?
Het is veilig om te zeggen dat landen zoals de VS, Colombia en Dominicaanse Republiek een toename van coronavirusgevallen ervaren. Voor Nederland geven cijfers aan dat 1,5% van elke 10.000 toeristen besmet kan zijn met het virus. Door een verplichte PCR-test uit te voeren voordat u op reis gaat, wordt dit aantal gehalveerd tot 0,7%, wat zich vertaalt naar 1 op de 10.000 mensen.
1. Men dient voor ieder persoon in het reisgezelschap een certificaat van een negatief testresultaat van een COVID-19 PCR-test te laten zien en uitgeprint bij zich te dragen.
Deze test moet maximaal 72 uur voor vertrek zijn afgenomen bij een door het RIVM goedgekeurde instelling.
2. Waar kan ik de PCR test doen? Via deze link komt u op de website van vaccinaties op reis. U kun hier alle informatie krijgen en tevens een afspraak maken voor de PCR test. Aangezien het erg druk is en u een bewijs nodig heeft dat u negatief getest bent, raden wij u aan om de test zo vroeg mogelijk te laten doen (max 72 uur voor vertrek) zodat u de uitslag op tijd binnen heeft. De kosten zijn voor uw eigen rekening.
https://www.vaccinatiesopreis.nl/coronavirus/?utm_campaign=algemeen&utm_content=tekstlink&utm_medium=affiliate&utm_source=daisycon
3. Men dient voor vertrek het negatieve testresultaat van de COVID-19 PCR-test te uploaden op dicardcuracao.com.
4. Men dient voor vertrek de digitale immigratiekaart online in te vullen via dicardcuracao.com.
5. Men dient maximaal 48 uur voor vertrek digitaal een Passenger Locator Card (PLC) in te vullen en deze uitgeprint bij zich te dragen. Ook dit kan op dicardcuracao.com.
o Van alle bovenvermelde stappen dient men een uitgeprinte bevestiging bij zich te dragen tijdens het reizen.
o Men dient voldoende verzekerd te zijn voor medische zorg en eventuele bijkomende kosten mocht men tijdens het verblijf in quarantaine geplaatst worden of ziek worden.
o Als men niet voldoet aan bovenstaande condities kan men bij aankomst in quarantaine geplaatst worden. Dit is geheel op eigen kosten.
o Men kan op https://www.curacaotouristboard.com/covidprotocols/ terecht voor alle COVID-19 protocollen.
Meer info >
Alle info voor reizen naar Curacao
Bron: Curacao Tourist Board
https://www.curacaotouristboard.com/covidprotocols/
Covid-19:
Tot verblijf 31-12-2021 kan de boeking voor vertrek gewijzigd worden op het moment dat het reisadvies o...p code oranje of rood wordt gezet door Buitenlands zaken, wij rekenen hiervoor 35 euro per persoon.
Indien wij de boeking voor u annuleren dan wordt er 35 euro per persoon in rekening gebracht, het overige betaalde bedrag zullen wij aan u terugbetalen.
CORONA TESTEN:
Voor Curacao ben je verplicht om vooraf (72 tot 48 uur) voor aankomst een COVID-19 test (PCR) af te nemen, een PLC in te vullen ( Passenger Locator Form) en een afspraak te maken voor de antigenentest op dag 3 van uw verblijf.
Voorafgaand aan hun vertrek naar Curacao moeten alle bezoekers hebben voldaan aan de volgende drie verplichte stappen op dicardcuracao.com:
* Vóór vertrek online de Digital Immigration Card invullen.
* 48 uur voor vertrek de Passenger Locator Card (PLC) digitaal invullen en daarvan een uitgeprint bewijsstuk bij zich dragen.
* Elke bezoeker die Curaçao binnenkomt, moet een negatief testresultaat kunnen overleggen van een gecertificeerde COVID-19 PCR-test en een afgedrukt bewijsdocument daarvan bij zich hebben.
Vóór vertrek moet u de negatieve testresultaten van de COVID-19 PCR-test uploaden op dicardcuracao.com.
* Antigeentest op de 3e dag na aankomst in Curaçao. Alle reizigers die vertrekken vanuit een land met een hoog risico zijn verplicht om op de 3e dag op Curaçao een antigeentest af te laten nemen in een lokaal laboratorium.
Link naar de website voor de Antigeen test op de 3e dag van uw verblijf: Hier vind je alle info: https://covid19pcrtestcuracao.com/
Bij het LionsDive Beach Resort is een teststraat gevestigd.
Let op:
* Alleen PCR tests op basis van Neus en Keelholte uitstrijkjes worden geaccepteerd. PCR tests zoals bijvoorbeeld op basis van gorgelen, speeksel monsters en snel (rapid) tests zullen niet worden geaccepteerd.
* De test moet maximaal 72 uur voor vertrek zijn afgenomen in een geaccrediteerd laboratorium. U kunt contact opnemen met uw huisarts voor een verwijzing naar de dichtstbijzijnde instelling.
* Kinderen van 6 jaar en jonger zonder symptomen waarvan de ouders een negatieve PCR-test kunnen overleggen, hoeven geen PCR-test te ondergaan. In dit geval hoeven kinderen van 6 jaar en jonger geen plc formulier in te vullen.
Van alle documenten neem je een geprinte versie mee. Heb je deze niet ten tijde van check-in en het boarden, dan behoudt de vluchtmaatschappij zich het recht om je toegang te ontzeggen.
Meer info en naar de website om de gegevens in te vullen en te uploaden, gebruik eof klik op deze link https://dicardcuracao.com/portal
Meer info: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/curacao/reizen/reisadvies
REIS VERZEKERING EN ZIEKTE KOSTEN VERZEKERING:
Wij raden u tevens aan om uw reisverzekering te checken op Corona dekking, tevens dient u een ziektekostenverzekering te hebben.
Luxurytrips kan niet aansprakelijk worden gesteld indien u voor vertrek positief op Corona wordt getest en niet mag reizen, of ter plaatse positief wordt getest op Corona en in quarantaine moet of in het ziekenhuis terecht komt.
Mocht het reisadvies tijdens uw reis worden aangepast van code geel naar code oranje of rood, dan regelen wij voor u dat u retour komt naar Nederland
Meer info >